мај 15, 2023

Ringier Serbia pridružuje se međunarodnoj inicijativi EqualVoice

Ringier Serbia pridružuje se inicijativi EqualVoice sa ciljem poboljšavanja vidljivosti i stručnog prisustva žena u medijskim objavama

Međunarodnoj inicijativi EqualVoice koju je 2019. godine pokrenula internacionalna švajcarska medijska grupa Ringier AG sa ciljem povećanja vidljivosti i stručnog prisustva žena u medijima, pridužila se i medijska kompanija Ringier Serbia. EqualVoice ima za cilj da smanji jaz u vidljivosti polova u smislu zastupljenosti muškaraca i žena u medijima, koja se može uočiti na globalnom nivou. 


Prema analizi Globalnog projekta za praćenje medija iz 2016. godine muškarci beleže 82% medijskih pojavljivanja širom sveta. Nedovoljna zastupljenost žena kao predstavnica određene grane nauke, profesije ili stručne oblasti uskraćuje javnu svest, raznolikost i razvoj sadašnjih i budućih generacija talenata, mišljenja i na kraju više ženskih uzora.


Prepoznajući neravnotežu između žena i muškaraca u medijskom izveštavanju, švajcarska grupa Ringier AG je 2019. godine pokrenula svoju inicijativu EqualVoice. Na osnovu semantičkog algoritma EqualVoice Factor koji je razvio Ringier, Ringier meri udeo žena i muškaraca u onlajn izveštajima svojih medijskih brendova. Naučno dokumentovana potvrda je 2022. godine data u validaciji metode merenja EqualVoice Factor-a od strane ETH Cirih (Švajcarski federalni institut za tehnologiju).

 Povodom pokretanja inicijative EqualVoice u Srbiji, Anabela Basler finansijski direktor kompanije Ringier AG i osnivač EqualVoice programa; Lea Eberle, šef strategije na projektu EqualVoice; Katia Murman, suosnivač EqualVoice i Sefan Mair novinar Handelszeitung-a i šef redakcijske obuke za EqualVoice, bili su u poseti redakcijama Ringier Serbia u Beogradu.

 „EqualVoice nam pokazuje kako stvari zaista stoje. EqualVoice Factor pretvara emocionalno pitanje u diskusiju zasnovanu na činjenicama i akciju orijentisanu na rešenje. Ovo zauzvrat dovodi do merljivih promena, što vidimo u Ringier grupi. Utoliko je vrednije što sada možemo da ponudimo naš EqualVoice Factor drugim kompanijama”, rezimirala je Anabela Basler, finansijski direktor Ringier AG i osnivač inicijative EqualVoice.

 Semantički algoritam EqualVoice Factor, od 2019. godine analizira švajcarske medijske brendove kompanije Ringier – uključujući Blick, Beobachter, Bilanz, Cash, Handelszeitung, GaultMillau i Schveizer Illustrierte, a od 2021. godine i poljske medijske proizvode kompanije Ringier Axel Spinger Polska poput Forbes Women, Business Insider, Newsweek. 

Godine 2022, Axel Springer SE pridužio se EqualVoice inicijativi i od tada se EqualVoice Factor upotrebljava u B.Z.-Berlin, najvećem berlinskom tabloidu, a urednička integracija testira se od januara 2022. u B.Z. Digital (B.Z. onlajn izdanju). Modeli najbolje prakse za analize i merenja razvijaju se iz pilot-programa i sukcesivno će se primeniti i na druge medijske brendove kao što su Bild i DIE VELT. 

 Od 2023. godine pored brendova medijske kuće Ringier u Mađarskoj, Rumuniji i Slovačkoj, ovoj međunarodnoj inicijativi pridružili su se i brendovi kompanije Ringier Serbia kao što su Blic.rs, Žena.rs i Pulsonline.rs.

 Analiza podataka za prvi kvartal 2023. godine u Srbiji pokazala je da su žene na najčitanijem portalu Blic.rs u naslovima i tekstovima prisutne u 41%, dok se u 38% slučajeva mogu videti na fotografijama. Na šoubiz portalu Pulsonline.rs žene su zabeležene u 61% naslova, 59% tekstova i  na 62% fotografija. Žena.rs ima najveći procenat objava fotografija na kojima se vide žene, ako se uzme u obzir da su prisutne u 67% slučajeva, dok se pominju u 63% naslova i 57% tekstova.

 Na radionici održanoj u Beogradu, urednički timovi Ringier Serbia predstavili su neke primere aktuelne prakse i predstavili svoje strategije za unapređenje rodne ravnoteže, uzimajući u obzir specifičnosti, čitalaštvo i brend ciljeve svake od publikacija.

 “Pridruživanje inicijativi EqualVoice za Ringier Serbia je logičan korak budući da više od 20 godina kvalitetnim novinarstvom pomeramo stvari u našem društvu nabolje i zastupamo vrednosti koje se protive svakoj diskriminaciji, ne samo na osnovu pola. Tome u prilog govori i podatak da i u našoj kompaniji više od 55% angažovanih čine žene, dok ih je 59% na rukovodećim pozicijama. Učiniti vidljivost žena u medijima merljivim kroz slike, tekst i video i dobiti egzaktne podatke zaista je fascinantna stvar i srećni smo što postajemo deo ove medijsko-tehnološke inovacije”, zaključila je Jelena Isaković, šef projekta EqualVoice za Srbiju i direktorka izdavaštva Ringier Serbia.