Novembar 28, 2022

Istraživanje CRTE: Blic medijski brend kojem stanovnici Srbije najviše veruju, koji najviše čitaju i čiji sajt najčešće posećuju

Građani se o političkim i društvenim temama u najvećoj meri informišu putem televizije (62 odsto) i internet portala (40 odsto). Građani među internet portalima i novinama najčešće prate Blic.rs, a Blicu takođe najviše veruju, pokazuje najnovije istraživanje javnog mnjenja Centra za istraživanje, transparentnost i odgovornost (CRTA).

Na kojem sajtu se građani Srbije najviše informišu?

Na pitanje istraživača da izaberu glavni internet portal putem kojeg se informišu o političkim i društvenim temama, najviše građana je u istraživanju “Crte” izabralo sajt Blica, ispred N1info, Nove i Danasa.

Koje novine građani Srbije najviše čitaju?

Kad je reč o dnevnim novinama, istraživanje “Crte” je pokazalo da je među građanima koji se informišu o političkim i društvenim temama putem novina takođe najviše onih koji čitaju – Blic. Iza Blica slede Politika, Informer, Večernje novosti i Danas.

Za Blicom slede Danas, Večernje novosti, Kurir i Politika. Preko četvrtine građana je navelo da nema poverenja ni u jedan štampani medij (29 odsto).

CRTA navodi da je zanimljivo da poverenje, s jedne strane, i čitanost novina, s druge, nisu u skladu, osim u slučaju Blica koji je prvi na obe liste prema izboru ispitanih građana.

Kad su u pitanju TV kanali, građani se najviše informišu putem RTS-a kojem i najviše veruju (42 odsto), a slede N1, Happy i Pink.

Kako je rađeno istraživanje

Crta je objavila da je tokom istraživanja podatke prikupljala ispitivanjem lice u lice uz kompjutersku podršku, a da su ciljna populacija bili punoletni građani Srbije bez Kosova i Metohije.

Studija je sprovedena na uzorku od 1.000 ispitanika, a margina greške je u opsegu 3,16 odsto. Interval poverenja je 95 odsto, navodi CRTA.

– Ispitivanje je u proseku trajalo 31 minut, a istraživanje 11 dana u periodu od 24. septembra, do 3. oktobra – kažu u “Crti”.