Treći put zaredom, ugledni govornici i renomirani rukovodioci vodećih međunarodnih kompanija okupili su se 12.11. u Cirihu na EqualVoice Samitu kako bi promovisali rodnu ravnopravnost. Fokus je bio na ulozi raznolikosti u veštačkoj inteligenciji. Dve glavne zvezde događaja, Sanna Marin, bivša premijerka Finske, i holivudski reditelj Marc Forster, promovisali su rodnu ravnopravnost u medijima, digitalnom svetu i šire.
Izlazak iz starih uloga i kretanje ka pravednijoj budućnosti. Pod sloganom „Rodni jaz u vidljivosti u medijima i veštačkoj inteligenciji“, 3. EqualVoice Samit bio je posvećen temama vidljivosti i rodne raznolikosti u kontekstu veštačke inteligencije. Samit je ponovo okupio 250 vodećih rukovodilaca iz međunarodnog poslovnog, filmskog i medijskog sveta.
Na poziv Marca Waldera, generalnog direktora Ringiera, i dr Annabelle Bassler, finansijske direktorke Ringier Grupe i inicijatorke EqualVoice inicijative, rukovodioci su u Auri u Cirihu diskutovali o vidljivosti i rodnoj raznolikosti u kontekstu veštačke inteligencije. Među posebnim gostima i govornicima našli su se bivša finska premijerka Sanna Marin, holivudski reditelj Marc Forster i bivša švajcarska saveznica Simonetta Sommaruga.
Marc Walder je u zajedničkom uvodu sa Annabellom Bassler izjavio: „Moto EqualVoice Samita ‘Rodni jaz u vidljivosti u medijima i veštačkoj inteligenciji’ pravovremen je i suštinski važan. Veštačka inteligencija uči iz podataka koje joj pružamo, što znači da priče, slike i perspektive koje danas ističemo u medijima oblikuju AI sisteme budućnosti. EqualVoice je posvećen rešavanju ovog izazova kroz pristup zasnovan na podacima: beleženjem i promocijom uravnotežene zastupljenosti u sadržaju radimo na tome da AI odražava svet u kojem su svi glasovi – bez obzira na pol, poreklo i socio-ekonomski status – jednako važni.“
Filmski reditelj Marc Forster je izjavio: „Pitanje rodne ravnopravnosti u veštačkoj inteligenciji je složeno i mora se ozbiljno shvatiti. AI sistemi mogu reflektovati ili pojačavati postojeće rodne predrasude iz podataka koji se koriste za njihovu obuku.“
Carolina Müller-Möhl, osnivač i predsednica Müller-Möhl Grupe i Müller-Möhl Fondacije, naglasila je: „Digitalna budućnost bez žena nije samo propuštena prilika koja se može zanemariti, već i ekonomski rizik za celo društvo. Krajnje je vreme da srušimo barijere i zajednički razvijamo rešenja za integraciju žena u tehnološki svet, omogućavajući im vidljivost i uspeh. EqualVoice Samit je značajan doprinos raspravi o aktuelnim pitanjima u medijskom kontekstu.“
Bivša finska premijerka Sanna Marin izjavila je: „Prava žena i devojaka moraju biti u središtu naše digitalne transformacije. Ako želimo da veštačka inteligencija služi celom društvu, mora odražavati sve nas.“
Najvažniji trenuci EqualVoice Samita 2024.
Pokretanje EqualVoice asistenta
Ovaj alat je osmišljen da se bavi nijansama pristrasnosti u raznolikosti članaka koje objavljuju Ringier medijski brendovi u realnom vremenu. AI rešenje skenira sadržaj dok se kreira, identifikuje rodne nejednakosti i stereotipe i pruža konkretne sugestije za poboljšanje. EqualVoice asistent ne samo da prati rodne izraze, već i razume kontekst i ton, omogućavajući mu da koriguje i označava izraze koji suptilno mogu pojačavati stereotipe. Kroz ovaj alat, Ringier postavlja nove standarde za sadržaj, stvarajući okvir za uređivačke procese vođene veštačkom inteligencijom koji daju prioritet jednakosti i zastupljenosti. Nakon potpune implementacije EqualVoice asistenta, planirano je proširenje izvan Ringierovih medijskih brendova.
Dr Annabella Bassler, finansijska direktorka Ringier grupe i inicijatorka EqualVoice-a, izjavila je: „Uvođenjem EqualVoice asistenta, činimo značajan korak napred u rešavanju pristrasnosti i stereotipa koji oblikuju članke i sadržaj svakodnevno. Ovaj alat nije samo o identifikaciji nejednakosti; radi se o stvaranju medijskog okruženja koje odražava pravu raznolikost glasova i iskustava. Želimo da osnažimo žene pripovedače i promovišemo uravnoteženu, autentičnu zastupljenost.“
Proširenje EqualVoice faktora
Prošireni EqualVoice faktor sada meri tekst, slike, video i zvuk, pružajući sveobuhvatan pregled rodne zastupljenosti u svim medijskim formatima. Trideset i dva nacionalna i međunarodna medijska brenda u sedam zemalja koriste EqualVoice faktor u svakodnevnom radu kako bi osigurali i poboljšali rodnu ravnotežu u svojim publikacijama. Čak i ne-medijske kompanije, poput mobilnog operatera Sunrise, koriste EqualVoice faktor za analizu svojih društvenih mreža kako bi osigurale uravnoteženu rodnu prisutnost.
Partnerstvo sa Microsoft Švajcarska i IMD
Bela knjiga o pristrasnosti raznolikosti kroz veštačku inteligenciju, razvijena kroz EqualVoice inicijativu u saradnji sa Microsoft Švajcarska i IMD-om iz Lozane (Međunarodni institut za menadžment), predstavljena je na EqualVoice Samitu i izazvala je veliko interesovanje. Bela knjiga pruža nove uvide u to kako veštačka inteligencija nenamerno pojačava rodne i raznolike pristrasnosti.
Saradnja sa Univerzitetom St. Galen
Na EqualVoice Samitu predstavljena je i nova saradnja između EqualVoice-a i Univerziteta St. Galen i njegovog Centra za kompetenciju za raznolikost i inkluziju. U saradnji sa Centrom za kompetenciju za raznolikost i inkluziju, EqualVoice nudi zainteresovanim kompanijama EqualVoice faktor kao alat za analizu društvenih mreža i medijskih objava.
Partneri trećeg EqualVoice Samita bili su, kao i prethodnih godina, Müller-Möhl Fondacija i Range Rover Švajcarska.
Fotografije
EqualVoice Summit – Sanna Marin (photocredits Marco Bilic)
EqualVoice Summit – Marc Walder, Carolina Müller-Möhl, Sanna Marin, Karin Held, Annabella Bassler, Damian Donnellan (photocredits Marco Bilic)
Equal Voice Summit – Marc Walder, Carolina Mühler-Möhl, Sanna Marin, Annabella Bassler (photocredits Marco Bilic)
EqualVoice Summit – Marc Walder & Annabella Bassler on stage (photocredits Marco Bilic)
EqualVoice Summit – Simonetta Sommaruga (photocredits Marco Bilic)
O EqualVoice-u
Inicijativa je pokrenuta u novembru 2019. godine od strane finansijske direktorke Ringier grupe Annabelle Bassler, a predvode je izdavač Michael Ringier i generalni direktor Marc Walder. Cilj inicijative je promovisanje rodne ravnopravnosti i povećanje vidljivosti žena u medijima. U njenom središtu nalazi se EqualVoice faktor, koji meri prisustvo žena i muškaraca u medijima. Danas ga koristi 32 medijska brenda u sedam zemalja, dostižući 50 miliona korisnika. Ostali projekti Ringier inicijative uključuju mrežu EqualVoice United sa partnerom za raznolikost EDGE i švajcarskim kompanijama, listu stručnjakinja kao interni Ringier alat za istraživanje, izazov sa fotografijama EqualPyxx za raznovrsnije slike i radionicu stručnjaka „Fit4Media“ za promociju ženskog stručnog znanja.
www.equalvoice.ch
O Ringier-u
Ringier grupa je švajcarska medijska i tehnološka kompanija. Grupa obuhvata oko 140 kompanija u 20 zemalja, koje upravljaju nizom vodećih medijskih brendova, digitalnih platformi i tržišta. 83 odsto operativnog profita dolazi iz digitalnog poslovanja, što Ringier čini jednom od vodećih medijskih kompanija u Evropi. Porodični biznis je zasnovan na preduzetništvu, saradnji, inovacijama, poverenju i hrabrosti već više od 190 godina.
www.ringier.com